Pel secretari d’Organització de Compromís per Castelló “queda clar que la llei Wert vol desmantellar a l’escola pública, de qualitat, valenciana i laica” i afegeix que les persones “no podem quedar-nos de braços creuats davant aquest atemptat contra el nostre futur”.

Compromís per Castelló dóna tot el seu suport a la vaga del sector educatiu contra la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat de l’Ensenyament (LOMQE) i convida totes les persones a sumar-se a les mobilitzacions convocades, sobretot la manifestació de dijous 24 d’octubre a les 18.30 a la Plaça de Maria Agustina.
El secretari d’Organització de la formació, Pepe Cueva, ha deixat clar que aquesta llei “és un greu atac a l’educació pública, de qualitat, valenciana i laica. El ministre Wert ha fet una llei regressiva i ultraconservadora que entén l’educació com un negoci elitista i no com a la base de la formació de persones lliures, crítiques i amb futur”. Segons el dirigent de Compromís, “la LOMQE vol volar pels aires el model d’escola valenciana que s’ha anat construint sobretot amb l’esforç del col·lectiu docent, i no podem consentir ni quedar-nos de braços creuats davant aquest atemptat contra el nostre futur i el de les generacions que vénen. Prima l’educació privada, arracona el valencià a les aules i fomenta la segregació per raons socioeconòmiques. És una llei absolutament inacceptable i més digna del franquisme que d’una democràcia avançada”.
Per aquestes raons, “Compromís per Castelló es posa al costat i al servei de les mobilitzacions del sector educatiu contra aquest atac, que no només implica al propi sector, sinó que ens afecta a tots com a societat perquè compromet la formació de les generacions futures”.