La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat que aquesta plataforma electrònica possibilita la tramitació electrònica de les declaracions responsables d’aquells emprenedors, empresaris o titulars d’activitats econòmiques o empresarials que vulguen iniciar la seua activitat o traslladar el seu negoci.

La portaveu adjunta de Compromís per Castelló a l’Ajuntament, Ali Brancal, ha recordat avui que “l’Ajuntament de Castelló, en sessió plenària ordinària, celebrada a juliol de 2013, va acordar a proposta de Compromís adherir-se a la plataforma electrònica “Emprèn en 3”, un projecte de simplificació electrònica”.
Ali Brancal ha comentat que “açò suposa una iniciativa fonamental dins de les actuacions per tal de reduir les traves a les quals s’enfronten els ciutadans a l’hora de crear les seves empreses. L’objectiu del projecte és, doncs, contribuir a la reducció de traves burocràtiques i de terminis per a la creació d’empreses, mitjançant la unificació de les plataformes tecnològiques utilitzades a nivell nacional en la tramitació telemàtica”.
La regidora ha afegit que “la persona emprenedora pot acudir a qualsevol Finestreta Única de Serveis per iniciar el tràmit que abans es feia directament en el seu propi municipi. Ara, per als casos en què es preveu l’ús de la Declaració Responsable, l’emprenedor la signa tot completant les dades, i de manera completament automàtica a la seua entitat local li arribarà la mateixa en una bústia perquè puga tramitar-la”.