La membre de la Comissió Executiva Local de Compromís per Castelló, Aida Artola, ha explicat que Compromís per Castelló presenta una moció en la qual es planteja que l’Ajuntament aprofite els recursos del programa Erasmus +, i que així des de la regidoria de joventut s’impulsen programes d’intercanvi, formació i educació en l’àmbit europeu.

La membre de la Comissió Executiva Local de Compromís per Castelló, Aida Artola, ha explicat avui que el Grup Municipal ha presentat al plenari d’aquesta setmana una moció “en la qual es planteja que l’Ajuntament s’adherisca al programa Erasmus +; aquest programa de la Unió Europea naix amb l’objectiu de millorar les qualificacions i la ocupacionalitat, i modernitzar l’educació, la formació i el treball juvenil, durarà set anys i tindrà un pressupost de 14.700 milions d’euros. Erasmus + finançarà associacions transnacionals entre institucions i organitzacions educatives, de formació i juvenils, destinades a fomentar la cooperació i tendir ponts entre el món de l’educació i el treball”.
Aida Artola ha comentat que “l’Ajuntament de Castelló, com a institució que treballa en aquests camps ja pot preparar la beca per al 2014. Aquest programa ofereix a més de 4 milions d’europeus l’oportunitat d’estudiar, fer pràctiques o voluntariat a països europeus. Ara és més important que mai apostar per un jovent ben format, multicultural i amb capacitat per a la mobilitat laboral, apostar fort per la formació dels futurs professionals, en les mans dels quals està el futur de la societat europea”.
Segons la representant de Compromís per Castelló “proposem que l’Ajuntament, a més d’adherir-se al projecte Erasmus +, engegue un programa dins d’aquest projecte de voluntariat europeu, de manera que els joves tindrien cobertes les despeses del viatge d’anada i tornada al país que escullen, manutenció alimentària, lloc per a dormir, a més de disposar de diners per a despeses comuns i de material necessari per a desenvolupar les tasques de voluntariat. També plantegem la creació d’un projecte que permeta que el municipi es convertisca en centre receptor de joves europeus de l’Erasmus +; en aquest cas, en la població se’ls brindaria als joves voluntaris tot el necessari per a la qualitat de la seua estada i la Unió Europea els finançaria totes les despeses”.
A més d’aquests projectes, Aida Artola comenta que “la regidoria de joventut ha fer un estudi de la guia de programació del Programa Erasmus +, per barallar la possible adhesió a altres projectes europeus, a més dels ja esmentats, emmarcats a aquest programa. Cal impulsar autèntiques polítiques de joventut actives, que fomenten la formació i l’ocupació dels joves, i aquesta és una via molt interessant que l’Ajuntament no ha de deixar passar”.