La portaveu adjunta de Compromís per Castelló ha denunciat que des de la regidoria de Participació Ciutadana s’han gastat 4.900 euros en l’acte de lliurament dels Premis a la Participació de divendres passat, uns premis sense dotació econòmica i que va durar a penes mitja hora.

La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat avui que “des de Compromís estem treballant ja fa temps per tal que la concessió dels reconeixements a una persona i a una Entitat per part del Consell Municipal de Participació Ciutadana siguen vertaderament participatius i no una imposició per part de la regidoria. Aquest any, a proposta nostra, s’ha elaborat un reglament per tal de garantir-ne la participació”.
En aquest sentit, Ali Brancal ha manifestat que “per això contemplem amb verdadera preocupació la desorbitant despesa que l’entrega dels esmentats premis ha ocasionat en el pressupost destinat a Participació. Més encara si tenim en compte que no comporten dotació econòmica alguna”.
La regidora de Compromís ha comentat que “les entitats i les associacions veïnals han de saber que del pressupost municipal s’han destinat 4.900 euros a contractar a una empresa que ha gestionat l’organització simplement de l’acte institucional d’entrega. La tasca, segons informe municipal, ha estat la creació de dissenys, impressió de textos, preparació de les distincions, gestió del material biogràfic i audiovisual, i gestió dels convidats. El resultat d’aquests 4.900 euros han estat, en la pràctica, l’edició d’una única tarja d’invitació amb l’hora equivocada; la gestió de dades biogràfiques que ja teníem d’abans, (per això es va triar eixa persona i eixa entitat) i la gestió dels convidats es limitava quasi exclusivament a gent de les entitats premiades i representants de participació ciutadana. No entenem, doncs, una despesa de 4.900€ per a aquestes gestions”.
Ali Brancal ha anunciat que “demanarem explicacions per saber per què la regidoria considera necessària la contractació externa per a que organitze una simple entrega de reconeixements. Les despeses de la regidoria de Participació Ciutadana haurien de ser prioritàriament per al foment de la participació ciutadana”.