La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha recordat que aquesta proposta de Compromís va ser aprovada al mes de maig.

La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat avui que “l’Ajuntament de Castelló té més a prop la creació del Consell Local de Seguretat. Gràcies a la moció presentada per Compromís i aprovada per unanimitat al plenari de maig, tindrem un òrgan de participació nou que vetllarà per la seguretat ciutadana. El Consell de Seguretat és el marc en què es determinen les prioritats, les accions especials i les campanyes de prevenció i on, a partir del diagnòstic de l’estat de la seguretat pública en el municipi, s’orienten les activitats i l’acció policial i la seua coordinació amb tots els serveis públics que operen al municipi”.
La portaveu adjunt de Compromís ha comentat que “la col·laboració de la ciutadania en les polítiques de seguretat és simultàniament una reivindicació dels ciutadans i una demanda dels responsables polítics. Hi ha col·lectius de ciutadans, com ara associacions de veïns o de comerciants, que reclamen ser escoltats i poder dir la seua, que volen que es tinguen en compte les seues necessitats a l’hora de dissenyar els plans de seguretat de la ciutat. De moment, s’està elaborant el reglament i ja es té clar quins seran els primers components del Consell Local de Seguretat. Així, es comptarà amb els partits polítics, totes les federacions de veïns, tots els districtes de la ciutat, els sindicats, associacions de comerciants i empresaris, però també de gent gran o agricultors”.
Finalment, Ali Brancal ha afegit que “a Compromís considerem que la participació ciutadana en el sistema de seguretat local no és una concessió testimonial sinó una necessitat, i implica l’establiment de diversos canals de comunicació, col·laboració i coordinació entre la ciutadania i els cossos, serveis i òrgans responsables de la seguretat pública. Confiem en que el reglament facilitarà la participació”.