La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat que davant la declaració institucional conjunta presentada per Compromís, EU i PSOE, el PP ni ha respost ni tampoc ha presentat un text propi.

Ali Brancal, la portaveu adjunta de Compromís per Castelló al consistori de la capital, ha recordat avui que “el 25 de novembre va ser declarat Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones per l’Assemblea General de Nacions Unides el 17 de desembre de 1999, i ha de sevir per visibilitzar aquesta forma específica de violència, així com per a actuar amb la finalitat d’aconseguir la seua desaparició”.
La regidora de Compromís ha apuntat que “cada any a l’Ajuntament de Castelló s’ha intentat consensuar una declaració conjunta per tal de donar una imatge d’unitat en la lluita contra la violència de gènere. Aquest any no ha estat possible per falta d’interés per part del PP. La resta de partits hem estat capaços d’acordar un text amb el qual es sentien còmodes i li’l vam enviar a la regidora d’Igualtat amb temps. La proposta del PP era adoptar la declaració de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, on figurava donar “suport incondicional” o proclamar “tolerancia zero”, sense materialitzar cap fet concret. És per això que la resta de grups la vam rebutjar, de manera argumentada, i d’ací la nova proposta conjunta que no ha rebut cap resposta per part del PP”.
Ali Brancal ha comentat que “tot i haver intentat saber la resposta de la regidora, s’ha acabat el temps per presentar propostes per al plenari i sols s’havia presentat una declaració conjunta presentada per Compromís, PSOE i EU, i ni tan sols tenim una contestació per part de la regidora; de fet, el Grup del PP ni tan sols ha presentat una proposta sobre el tema, fins ací aplega el desinterés per la qüestió”.
La regidora de Compromís ha afegit que “en la nostra declaració fem constar la preocupació per l’abandonament d’actuacions públiques per protegir les víctimes de la violència de gènere i demanar que consideren la violència de gènere un tema d’Estat. Cal assignar els recursos pressupostaris adients perquè la lluita siga efectiva i que aquests no poden ser disminuïts per cap motiu, ja que amb la situació de crisi que pateix la nostra societat es fan més necessaris encara”.
Finalment, Ali Brancal ha apuntat que “també ens ha semblat important que en la declaració institucional es reivindicaren les competències municipals en matèria d’igualtat, prevenció i ajuda contra la violència de gènere i oposar-se a la pretensió del Govern de l’Estat de buidar d’atribucions els ajuntaments, a més d’exigir-ne els recursos necessaris”.