La portaveu adjunta de Compromís per Castelló ha recordat que la creació d’aquest Consell va ser una proposta de Compromís, i que implica l’establiment de diversos canals de comunicació, col·laboració i coordinació entre la ciutadania i els cossos, serveis i òrgans responsables de la seguretat pública.

Enric Nomdedéu, portaveu de Compromís per Castelló al consistori de la capital, ha recordat avui que “al maig del 2014 el plenari municipal va aprovar la moció de Compromís que demanava la creació del Consell Local de Seguretat. Deu mesos després, per fi, aquesta setmana es constituirà amb la participació de representants veïnals i polítics”.
Ali Brancal ha comentat que “la participació ciutadana en el sistema de seguretat local no és una concessió testimonial sinó una necessitat, i implica l’establiment de diversos canals de comunicació, col·laboració i coordinació entre la ciutadania i els cossos, serveis i òrgans responsables de la seguretat pública. Les funcions del Consell Local de Seguretat són consultives i podrà formular propostes i iniciatives en matèria de seguretat ciutadana als òrgans competents. El Consell farà seguiment d’aquelles facetes que puguen pertorbar la convivència ciutadana, per prevenir conflictes i perills”.
La regidora de Compromís ha apuntat que “també servirà per conèixer i avaluar els resultats de la gestió de les diferents forces i cossos de seguretat en relació amb la seguretat ciutadana”.
Finalment, Ali Brancal ha afegit que “la col·laboració de la ciutadania en les polítiques de seguretat és simultàniament una reivindicació dels ciutadans i una demanda dels responsables polítics. Hi ha col·lectius de ciutadans, com ara associacions de veïns o de comerciants, que reclamen ser escoltats i poder dir la seua, que volen que es tinguin en compte les seues necessitats a l’hora de dissenyar els plans de seguretat de la ciutat”.