La regidora de Compromís ha explicat que proposaran la signatura d’un conveni amb la SGAE per tal d’estalviar el 25% del total dels diners públics que cal pagar a la Societat per les activitats que se celebren a Castelló.

Ali Brancal, portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, ha anunciat avui que “Compromís demanarà que l’ajuntament de Castelló signe un Conveni de col•laboració amb l’SGAE per tal que el cost dels drets de propietat intel•lectual siga fins un 25% inferior. Cal fer el possible per acomplir els deures legals a la ciutadania amb el mínim cost.
La regidora de Compromís ha recordat que “la SGAE, Societat General d’Autors i Editors, és una entitat privada dedicada a la defensa i gestió col•lectiva dels drets de propietat intel•lectual dels seus més de 110.000 socis. Ajuntaments i Diputacions promouen, organitzen i patrocinen al llarg de l’any, diverses activitats culturals, que es nodreixen en gran part de les obres del repertori administrat per SGAE”.
En aquest sentit, Ali Brancal ha apuntat que “la FEMP va signar fa anys un conveni amb la SGAE per tal que el cost a pagar per drets d’autor de les activitats organitzades per part dels municipis fora a un cost més reduït. Però l’ajuntament de Castelló no ha considerat interessant estalviar-li a la ciutadania el 25% d’una quantitat que deu ser elevada, ja que cal pagar per cada actuació, obra de teatre, o llibre editat, xifres que superen els cent euros per cadascuna”.
Finalment, la representant de Compromís ha afegit que “de moment, sols ha estat possible tindre les xifres dels pagaments que realitza l’ajuntament, uns 8.650 euros en l’exercici 2014. Estem a l’espera d’aconseguir la xifra del que ha pagat el Patronat de Festes, i per quins conceptes, per saber el total de diners públics que ens podríem estalviar amb un conveni com el que proposem”.