El portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Enric Nomdedéu, ha explicat que aquest manifest implica el compromís de treballar per un nou model energètic i escometre accions concretes a desenvolupar els propers quatre anys.

Enric Nomdedéu, portaveu de Compromís per Castelló al consistori de la capital, ha explicat avui que “hem presentat una moció per al plenari d’abril en la qual plantegem que l’Ajuntament signe l’adhesió al manifest per un municipi energèticament sostenible, impulsat per la Plataforma per un Nou Model Energètic la i Fundació Renovables”.
El regidor de Compromís ha apuntat que “La Plataforma per un Nou Model Energètic i la Fundació Renovables estan impulsant la campanya “Municipis social i ambientalment sostenibles” , una iniciativa per tal que els ajuntaments adquirisquen un compromís de mínims en matèria energètica municipal. Aquesta campanya s’ha materialitzat en un manifest, que recull les propostes bàsiques en matèria de sostenibilitat i energia, així com el compromís de treballar per un nou model energètic i escometre accions concretes a desenvolupar els propers quatre anys”.
Enric Nomdedéu ha afegit que “les administracions locals han d’utilitzar els recursos que tenen a la seua disposició per garantir, dins del marc de les seues competències, una transició ordenada cap a un model social, ambiental i econòmic sostenible, en el qual l’energia, l’urbanisme, l’educació, l’ocupació i la protecció social han de jugar un paper destacat”.