Em fa l’efecte que tenim polítics, homes i dones, que no tenen molt clar com funciona la democràcia. Encara que tingues una àmplia majoria no pots prendre les decisions sense escoltar la resta de partits. Democràcia és proposar, escoltar, debatre, aplegar a acords i així, entre tots, govern però també oposició, prendre les millors decisions possibles.

Però no tothom ho veu així. Tenim partits, sobretot el Popular, que quan governaven ho feien sense escoltar i ara, per fi a l’oposició, fan preguntes sense importar-los la resposta.

Per què ho fan? Senzill. Les seues preguntes no van destinades a millorar el funcionament de les institucions ni a obrir cap debat. Les seues preguntes sols busquen confrontar, desestabilitzar, enfangar…. crear polèmica.

A l’Ajuntament de Castelló són el grup majoritari, però són oposició perquè així ho va decidir el poble. La gent els va votar confiant que farien la seua tasca: controlar l’acció dels regidors i regidores i fer propostes. Millorar el dia a dia de la gent hauria de ser la seua principal funció com a oposició. Però no, han decidit que faran oposició  de foto i demagògia. De foto perquè van tot el dia en el mòbil a la mà fent fotos de tot. Del cotxe oficial, del patinet de Nomdedéu, dels cotxes del parc Ribalta… I de demagògia perquè ho tenen en l’ADN. No poden fer més. No saben fer més.

Fan la pregunta i no esperen la resposta, perquè la resposta… No Importa.

Pau Sancho Puerto. Secretari de Sectorials Compromís per Castelló.

Article publicat a Castellón Información 15/10/2015