L’alcaldessa de Castelló s’ha compromès a posar-ho en marxa al llarg d’aquest mandat, tal com arreplega el Programa de Govern Municipal en una reunió amb Emilio Marmaneu, president de l’associació provincial de familiars de persones amb la malaltia d’Alzheimer i altres demències de Castelló (AFA Castelló).

La primera opció del govern local és obrir-lo al recinte de l’Antiga Caserna Militar del Tetuán XIV (opció preferida per l’associació) i de fat ja s’estan realitzant les primeres gestions en aquest sentit.  Despres d’aquest centre de dia i, de forma progressiva, cada districte tinga una unitat.

AFA Castelló es va crear a l’octubre de 1995 per un grup de famílies interessades a ajudar a altres famílies.  És una entitat sense ànim de lucre i declarada d’utilitat pública pel Ministeri de Treball i Assumptes Socials des de l’any 2004 que té com a principal objectiu l’atenció de persones amb demències.

La malaltia d’Alzheimer s’està convertint en un dels principals problemes soci-sanitaris del nostre país amb un alt percentatge de prevalença en la població major de 65 anys, encara que un 15% de les persones amb malaltia d’Alzheimer té menys de 65 anys.  Es calcula que a Espanya hi ha unes 800.000 persones afectades per aquesta malaltia, 100.000 a la Comunitat Valenciana i 12.000 a les nostres comarques.  Si als malalts es sumen com a persones afectades per la malaltia als seus cuidadors, a castelló la xifra es dispara a 36.000 persones el que fa necessari adoptar les mesures assistencials d’atenció al malalt i suport a les famílies.