Ciudadanos, aquí, és un partit manufacturat sense cap relació amb la realitat.  Creat del no res per les necessitats a nivell estatal dels que impulsaven un Podemos de derechas a lo caloret de les expectatives electorals pel suport massiu dels mitjans de comunicació i l’afonament del PP.  Amb dirigents triats en càstings i una militància d’al·luvió, semblava difícil que pogueren dur avant un treball coherent.  I en aquests mesos passats, entre batalletes internes, poc de treball i propostes delirants, l’únic principi clar ha estat un espanyolisme ferotge, el mateix que impulsa la carrera d’Albert Rivera a Madrid.  Ja el primer dia van marcar com problema la lengua aldeana.

En aquesta línia, i després de protagonitzar moments entranyables interns i públics (cas del debat dels pressupostos), el grup municipal de Ciudadanos ha decidit ara oposar-se al dret civil valencià.  Com explica Ignasi Garcia “ha vetat la proposta de Declaració Institucional, promoguda per l’èn de Juristes valencians (AVJ) demanant la retirada dels recursos d’inconstitucionalitat que el govern espanyol ha presentat contra les lleis de les Corts sobre el règim econòmic matrimonial valencià, de relacions familiars (La Llei valenciana de custòdia compartida) i la Llei d’Unions de Fet de la Comunitat Valenciana.”

Per Ignasi “és sorprenent que aquesta declaració que havia aconseguit el suport del mateix Partit Popular, siga vetada per Ciudadanos.  Cal tindre present que aquestes lleis, són fruit del compliment del nostre Estatut d’Autonomia, i que un pronunciament del Tribunal Constitucional determinant la inconstitucionalitat d’estes normes generaria greus conseqüències jurídiques i augment de litigiositat en àmbits tan importants com el règim econòmic matrimonial dels valencians casats a partir del 1 de juliol de 2008, en matèria de custòdia compartida i també respecte de les unions de fet de parelles valencianes”.  Per Ignasi, “el govern espanyol es va equivocar amb aquest recurs i això fins i tot ho saben en el Partit Popular”.

El portaveu explica que “el dret civil valencià és molt més progressista, sobretot en temes de matrimoni, i Ciudadanos amb la seua dèria i persecució a tot allò que ens és propi està ficant en risc a molts ciutadans de Castelló, que es poden trobar amb nous juís que ja havien superat.”