L’equip de govern de l’Ajuntament va acusar ahir de “mentir” i “generar polèmiques artificials” a la portaveu del PP a la Comunitat Valenciana, Isabel Bonig, qui va llançar una sèrie d’acusacions falses sobre el desenvolupament de la Romeria de les Canyes demostrant, una vegada més, que el Partit Popular no respecta ni les tradicions ni als veïns i veïnes de Castelló.

Fonts municipals han explicat que l’únic canvi que ha patit enguany la Romeria és que la seua eixida s’ha realitzat des de l’Ajuntament i no des de la Concatedral de Santa María, una decisió que ja se li va traslladar al bisbe en una reunió que es va celebrar en un clima d’enorme cordialitat.

Les mateixes fonts han indicat que “l’Ajuntament fa molts anys que no assisteix a la missa de romers.  Si algun membre ho feia era a títol particular i l’única cosa que ha canviat enguany és que la comitiva no ha entrat fins a l’altar per a eixir amb el bisbe sinó que aquest s’ha incorporat a la Romeria a l’eixida.  Com no podia ser d’una altra forma, des del govern municipal s’ha donat total llibertat als assistents per a entrar o no a la missa, ningú ha impedit als regidors del Partit Popular que assistisquen a la missa de romers, la pregunta és, per què no han entrat en la concatedral?”.

Des de l’equip de govern s’ha volgut destacar l’absoluta normalitat amb que s’ha desenvolupat tota la Romeria, en la qual han participat més de 100.000 persones, i s’ha destacat que el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l’alcaldessa, Amparo Marco, han assistit a la missa que ha oficiat el bisbe en l’ermita de la Magdalena, la qual cosa desmenteix totes les falses acusacions llançades pel PP.

I respecte a la suposada absència de càrrecs de la Generalitat en el Pregó, des de l’Ajuntament han informat a Bonig que en la cavalcada va estar present el president de les Corts Valencianes, Enric Morera, i, per primera vegada, l’alcalde d’Alacant, Gabriel Echávarri.

Des del govern municipal han afirmat que “el que ha de fer la portaveu del PP és preocupar-se de per què el Govern de la Generalitat del PP, en el qual ella va ocupar importants càrrecs, deu encara 500.000 euros de les obres de la concatedral de Santa María” en lloc de generar falses polèmiques «”om a cortines de fum per a ocultar la vergonyosa situació en la qual es troba el seu partit a la Comunitat.  Si tant li preocupen a Bonig les creences religioses faria bé a recordar que hi ha dos manaments que prohibeixen mentir i robar” han conclòs.