El ple de l’Ajuntament ha aprovat una iniciativa de Compromís per millorar les comunicacions de les comarques del nord.  Estudiants universitaris, treballadors d’administracions públiques, usuaris d’hospitals veuen complicada la seua mobilitat a preus raonables si utilitzen els serveis de trens que arriben cap al nord de Castelló.  Per aquest motiu, el grup municipal de Compromís va demanar la creació d’un nou nucli de trens.

Per aconseguir este propòsit, s’ha presentat una moció en la qual s’insta al Govern central a incloure en la Declaració de Servei Públic, que és el pas previ a la creació del servei i que va a renovar-se en breu, la creació del nucli de rodalies de Castelló, amb una longitud mínima de 70 quilòmetres fins a Vinaròs i amb extensió fins a Tortosa (Tarragona).

El portaveu de Compromís a l’ajuntament d’Alcalà, Manel Salvador, ha explicat que en la moció es demana que el Govern central “garantisca unes freqüències mínimes diàries que cobrisquen les necessitats existents (cada dues hores en cada sentit, per exemple)”.  Al mateix temps, es reclama que es faça “una campanya de promoció del nou servei i implantació de bons multiviatges per poder-se beneficiar de descomptes pel seu ús”.

Salvador ha explicat que les connexions amb el nucli d’Alcalà, “tot i tindre servei ferroviari, obliguen als viatgers a jugar-se la vida a la saturada N-340 o a l’ús del vehicle privat.  A més, són molts els joves estudiants que es veuen obligats a llogar pisos a Castelló, amb el consegüent desarrelament”.  El regidor ha recordat que aquesta és una vella reivindicació dels municipis del nord de la província que pateixen un servei de trens de rodalia “molt deficient”.