Enric Porcar presentà un dels grans esdeveniments esportius prevists per a aquest estiu i el feia acompanyat de Luis Adsuara, l’organizador, i José Luís Valencia, director del diari Mediterráneo, un dels principals patrocinadors de la carrera.

Aquest 10K, que se celebrarà el pròxim dissabte 16 a les 22.00 hores, és la segona prova puntuable del III Circuit de Carreres Populars Nocturnes Diputació de Castelló, que té un total de cinc curses durant l’estiu per la costa de la província.

Porcar ha reivindicat el paper que tenen els esdeveniments esportius en general, i les curses en concret, en el turisme.  “Els esdeveniments esportius són l’única garantia de destacionalitzar el turisme a Castelló”.  I és que entre el 40 i 50% de les persones ja inscrites en la cursa de dissabte són de fora.

El circuit s’ubica entre el Passeig de Bonavista i l’avinguda de Ferrandis Salvador, i té l’eixida i la meta al carrer dels Treballadors de la Mar, al costat del CEIP La Marina.  A més, travessarà les zones del Planetari i del Pinar del Golf.  Es tracta d’un circuit ràpid, amb rectes de 2-3 kilòmetres tant al Passeig de Bonavista com a l’avinguda de Ferrandis Salvador.  L’avituallament final i l’entrega de trofeus es farà davant del col·legi La Marina.

L’organització de la cursa és idònia, ja que tot es concentra al voltant del col·legi i això facilita tots els serveis als participants, com ara les dutxes, els vestuaris, la zona de massatges o la meta de la cursa.

Adusata va indicar que “serà un dia bonic: mantenim d’una banda, una part amb fins benèfics per a l’Associació de Sords de Castelló ASPAS, i d’altra banda, enguany serà emotiva perquè s’homenatjarà José Joaquin Malave, membre de la Junta Directiva de la Federació de Colles de Castelló”, un dels principals col·laboradors de la cursa.

Porcar i Adsuara han animat els castellonencs i visitants a participar en la carrera perquè compta amb un “circuit excel·lent”, han afirmat, i a més a més, per ser nocturna i per la platja, “abellix molt”.  Per la seua part, José Luis Valencia ha afirmat que “és una oportunitat fantàstica perquè el turista es pose les esportives i comence a córrer, així com també els habitants de Castelló, que correguen pels carrers de la seua ciutat”.