Ignasi Garcia ha anunciat que Compromís portarà al proper Plenari, a través d’una declaració institucional, una proposta per a impulsar el coneixement i l’ús de la llengua valenciana en les administracions públiques.

Amb aquesta declaració institucional, Compromís vol destacar “la defensa dels drets lingüístics de tota la ciutadania”. En la declaració es reivindiquen peticions com que “s’impulse el coneixement i l’ús del valencià en totes les administracions públiques i especialment en les entitats locals com a entitats més properes al ciutadà; impulsar la incorporació d’un perfil lingüístic atenent a les funcions i característiques de l’acompliment de cada lloc de treball; que les entitats locals incorporen en la seua Relació de Llocs de Treball (RLT) el perfil lingüístic com a requisit substancial que, atenent a les característiques de cada lloc, garantisca els drets lingüístics del veïnat i la vinculació jurídica del funcionariat; i per últim assumir la proposta que en aquest sentit ha acordat el Consell de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, així com el model d’informe sobre la incorporació del perfil lingüístic en la relació de llocs de treball”.

Ignasi ha recordat que l’article 7 de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià estableix que “el valencià és llengua pròpia també de l’Administració local”, i l’article 5 diu que“l’Administració adoptarà les mesures que calguen per a impedir la discriminació de ciutadans o activitats pel fet d’usar qualsevol de les dues llengües oficials, així com per a garantir l’ús normal, la promoció i el coneixement del valencià”.