La persona que pateix una malaltia mental no té les coses fàcils i les famílies que vieun a casa amb una persona que té una malaltia mental tampoc. Ara, el govern municipal i l’Associació de Familiars per als Drets del Malalt Mental (AFDEM) han signat un conveni pel qual l’Ajuntament es compromet a finançar diferents activitats destinades a les persones amb malalties mentals i als seus familiars, en base al compromís del govern amb els col·lectius més vulnerables.

L’Ajuntament s’ha compromès a facilitar l’atenció sociosanitària de persones amb malalties mentals i la dels seus familiars. AFDEM ha creat un projecte per tal de realitzar diverses activitats tant per als malalts com per als seus familiars. El pressupost d’aquest projecte per a l’any 2016 ascendeix a 99.100 euros, dels quals, l’Ajuntament abonarà 12.000 euros per tal de finançar el seu desenvolupament.

El president d’AFDEM ha explicat que els seus objectius són promoure la sensibilització i la normalització social de la malaltia mental, exigir la creació de serveis alternatius a l’hospitalització i l’establiment de sistemes substitutoris a la família, promoure el voluntariat i actuar amb altres col·lectius desfavorits per avançar en el reconeixement dels drets en les persones amb malaltia mental.