El portaveu de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha mostrat el malestar davant un nou atac dels populars per impedir el plurilingüisme a les escoles valencianes, un model educatiu “avalat per totes les universitats i que busca la plena capacitació de l’anglès i el valencià”.

Compromís per Castelló ha mostrat novament el seu rebuig al discurs del Partit Popular que “només busca fer política amb la qualitat de l’Ensenyament de tots els xiquets i xiquetes del País Valencià, que tenen dret a accedir a una educació pública de qualitat que garantitze la total capacitació lingüística tant en valencià com en anglès”, en paraules del portaveu de la formació Ignasi Garcia.

El portaveu ha fet aquestes declaracions després que el grup municipal del Partit Popular a l’Ajuntament de Castelló haja presentat una declaració institucional per bloquejar el decret del plurilingüisme de la conselleria, document que no ha eixit endavant gràcies al rebuig dels grups que integren el govern local de la ciutat.

Garcia ha recordat que “el model plurilingüe que està sent impulsat des de la conselleria d’Educació del govern valencià està avalat per les universitats de Castelló, València i Alacant i permetrà millorar les competències comunicatives de tots els i les joves estudiants”. Cal recordar que aquest model, en contra del discurs que manté el Partit Popular, “garanteix d’una vegada per totes hores lectives per a grups de conversa en anglès i en valencià”.

“El Partit Popular, en presentar aquesta declaració institucional, reitera la seua ignorància sobre els beneficis a nivell educatiu i professional que implica l’ensenyament plurilingüe que es vol impulsar al País Valencià”, ha manifestat Garcia.