El regidor d’Esports va assistir el 21 de desembre a la reunió entre institucions i la federació per establir els estatuts de l’entitat que consolidarà aquesta pràctica esportiva.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Castelló, Enric Porcar, va assistir la setmana passada a la reunió que va tindre lloc en la consellería d’aquesta mateixa àrea per començar a treballar en els estatuts que permeten crear la Fundació de Pilota Valenciana. El projecte, encara embrionari, busca implicar a les principals institucions i a la federació d’aquest esport amb l’objectiu d’expandir la pràctica i augmentar l’afició de la pilota en la societat valenciana.

L’edil ha destacat que “malgrat que encara falta un llarg procés per poder constituir finalment la fundació, el projecte suposa un avanç que definirà el present i el futur de la pilota valenciana, una dels nostres senyals d’identitat que ha de ser promocionada i ha de comptar amb tot el suport institucional”. Porcar ha valorat positivament la cita i ha avançat que “l’Ajuntament de Castelló treballarà de forma constant perquè la pilota valenciana i els esportistes que la practiquen compten amb el millor dels suports”.

Així mateix, l’edil ha destacat la implicació de la conselleria i de la Federació de Pilota Valenciana, “organismes amb els quals Esports treballarà colze amb colze per regularitzar aquesta modalitat esportiva a nivell professional i per donar difusió a nivell estatal i internacional de qualsevol esdeveniment, competició o club esportiu”. Porcar ha destacat que és necessari que “es dignifique la imatge i s’incrementi el pes específic de la pilota valenciana com a senyal d’identitat i part del patrimoni cultural del poble valencià”.

Sobre aquest tema, el regidor d’Esports ha afirmat que encara queden molts passos per donar fins que aquest projecte sigui tota una realitat. “No obstant això, la predisposició de les institucions i de la pròpia federació facilitaran que la fundació siga una realitat que puga protegir la pilota valenciana i fer-la visible entre qualsevol estrat poblacional i a qualsevol territori.