El regidor explicarà l’eina ‘Trello’ del Pla de Govern per a avaluar l’estabilitat del mateix i l’engegada de les agendes públiques.

El regidor de Transparència i Modernització, Ignasi Garcia, participarà hui dimarts en una taula redona del Seminari ‘Transformació Digital de les Administracions Públiques a la Comunitat Valenciana, organitzat per la Fundació Socinfo i la revista ‘Societat de la Informació’ i que se celebra en la Fundació Universitat Empresa de València.

Així, Garcia participa en la taula per a presentar les novetats de l’Ajuntament de Castelló quant a les polítiques en matèria de transparència dutes a terme en els últims mesos durant el present mandat i que han sigut elogiades per diverses entitats públiques.

El regidor mostrarà el ‘Trello’, una eina informàtica “que està usant l’Acord del Grau per a poder fer seguiment i avaluació del grau de compliment de tots aquells acords que vam prendre i que ens serveix també perquè es puga conèixer en temps real el treball que estan fent els regidors i que la ciutadania estiga informada”.

Així, aquesta eina, materialitzada en un panell molt visual i intuïtiu, permet accedir en qualsevol moment a conèixer aquelles accions que es troben ja realitzades, les que estan en marxa, les que s’engegaran durant enguany i les que queden per a realitzar en la resta de legislatura.

Cal recordar que el Pacte del Grau, organitzat en 29 grans àrees, conté un total de 420 punts que, al seu torn, es materialitzen en més de 2.200 accions de govern.

Agendes publiques

A més, Garcia també presentarà l’última novetat en matèria de transparència del govern de l’Ajuntament de Castelló, l’engegada de les agendes públiques de tots els regidors de la corporació municipal, una iniciativa que va començar el passat 1 de febrer.

La publicació de les agendes “ha sigut un dels reptes principals de la Regidoria de Transparència i Modernització per a aquest 2017. Aquesta iniciativa s’arreplega en l’Acord del Grau i respon als criteris de l’organització Transparència Internacional, que recomana a totes les institucions publicar el treball dels càrrecs públics”, ha destacat el regidor de Transparència.

Finalment, Garcia ha destacat que “gràcies a aquesta iniciativa, els veïns i veïnes de Castelló poden veure les reunions que mantenim, les rodes de premsa, les activitats a les quals assistim, els viatges oficials… en definitiva, poden saber en què invertim el nostre temps tots els membres de la corporació”.