Prop de 6.000 persones han participat en el procés avalant, proposant i triant propostes i 2.900 han exercit el seu vot.

La vicealcaldessa i regidora de Participació Ciutadana, Ali Brancal, i el regidor de Transparència i Modernització, Ignasi Garcia, van presentar ahir en roda de premsa el resultat de les votacions de la campanya de pressupostos participatius de 2017, un total de 13 propostes en les quals l’Ajuntament invertirà 1.650.000 €.

Garcia ha apuntat que “el procés participatiu que hem iniciat enguany en els pressupostos municipals ha sigut molt satisfactori, més de 5.900 persones s’han inscrit en la web decidim.castello.es per a votar, avalar o proposar actuacions i un total de 2.900 han realitzat les seues votacions per a triar entre les 45 propostes disponibles en la fase final”.

A més, Garcia també ha volgut destacar que “era la primera vegada que els joves d’entre 16 i 18 anys podien participar i exercir el seu dret a decidir sobre les inversions municipals i el perfil més participatiu s’ha situat en el de dona d’entre 30 i 50 anys amb més del 50% dels votants”.

Per la seua banda, la vicealcaldesa ha anunciat els projectes que es duran a terme a través dels pressupostos participatius i ha destacat que les dues propostes amb més votacions, amb 748 i 719 vots, han sigut les realitzades per al barri de Sant Llorenç, la qual cosa “ens dóna una gran satisfacció perquè s’ha mobilitzat molta gent en un barri que ha sigut oblidat durant molts anys per anteriors governs i evidència que quan la gent s’uneix i es mobilitza s’aconsegueixen coses i la gran quantitat de suports rebuts per les dues propostes per a aquest barri són un clar exemple d’açò”.

Brancal també ha manifestat que “la ciutadania ha demostrat que és capaç de mobilitzar-se i que és sensible a les necessitats de tota la ciutat, no solament a les del seu barri o el seu col·legi”. També ha destacat que “tot açò no haguera sigut possible sense la implicació del personal de les regidories de Participació Ciutadana i Modernització, però també d’altres departaments com el d’Urbanisme, Esports, Educació”. Ha sigut un treball transversal en el qual s’han implicat “molts departaments i treballadors de l’Ajuntament”.

Així, de les 13 propostes triades a través de les votacions de la ciutadania castellonenca, un total de cinc se centren en reformes en col·legis, seguretat per a escolars o jocs per a xiquets amb discapacitats; tres actuacions són sobre mobilitat i l’ús de la bicicleta; dos sobre sostenibilitat ambiental; altres dos per a esport i salut i una per a reformes urbanístiques.

Llistat de projectes i valoració econòmica aproximada

Zona d’oci i salut per al barri de Sant Llorenç 200.000 €
Remodelació de la Plaça Urban del barri Sant Llorenç 360.000 €