La cinquena edició de la fira valenciana de la música TroVAM!, que se celebrarà entre els pròxims 9 i 12 de novembre, donarà cabuda a una completa programació dirigida als professionals del sector musical i comptarà amb la presència de més de 50 representants institucionals, professionals, periodistes i creadors que participaran de les jornades i trobades. Aquestes se centraran en analitzar el present i el futur del sector musical valencià i abordaran la situació específica de les dones a la indústria, a més de potenciar la seua presència a les jornades.

La presentació del Trovam! 2017, el dijous dia 9, comptarà amb la presència d’Abel Guarinos, director general de l’Institut Valencià de Cultura; Verònica Ruiz, regidora de Cultura de la capital de La Plana; Vicent Sales, diputat de Cultura de la Diputació de Castelló; i Joan Gregori Maria, director de la Fira Valenciana de la Música.

Posteriorment, la primera mesa de debat se centrarà en la política musical valenciana i els diversos models de gestió del sector. En aquest cas, hi intervindran Marga Landete, directora adjunta de Música de l’Institut Valencià de Cultura; Daniel Simón, regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Alacant; Francis López, programadora del TAMA d’Aldaia; Luis Óscar García, president de MusicaproCV i Enviu; i Josep Pérez, secretari del Sindicat de la Música Valenciana (SIMUV).

Les potencialitats dels sectors culturals creatius, i especialment de la música, en la creació d’ocupació també es tractaran a la Fira. Aportaran els seus punts de vista sobre aquesta qüestió Enric Nomdedéu, secretari autonòmic d’Ocupació i director general del Servef; Pau Rausell, professor i director d’Econcult (Universitat de València); José M. Nácher, professor de la Universitat de València; i Luis Martínez Cháfer, professor de la Universitat Jaume I de Castelló.

Per últim, s’abordarà la situació concreta de les dones al món de la música, amb la redacció d’un codi de bones pràctiques per a la programació i contractació per part de festivals, ajuntaments, sales i promotors. D’altra banda, es plantejarà la necessitat d’establir protocols contra les agressions sexistes en festes populars i esdeveniments musicals. En aquesta activitat hi participaran Ada Díez i Lu Sanz, creadores del projecte Hits With Tits; Marta Pérez i Carla Alsina, representants del col·lectiu Poble Sec Feminista de Barcelona; Maria Such, directora general de l’Institut Valencià de la Dona; Llum Quinyonero, diputada de les Corts Valencianes i presidenta de la Comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del Col·lectiu LGTBI; i Vera Carrión i Laura Albert, membres del col·lectiu Fusa Activa.

Al llarg del dia també es produiran reunions sectorials, com ara la trobada del Circuit Cultural Valencià de Programadors, la reunió sectorial de la Mesa de Participació de la Cultura Valenciana (MeCuV) inclosa en el Pla Estratègic “Fes cultura”, així com l’assemblea de l’Associació de Promotors Musicals de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV).

Per altra banda, el segon día de la fira TroVAM! estarà centrat en les ciutats musicals, els festivals i els mitjans de comunicació mentre el dissabte 11 de novembre es parlarà concretament dels drets dels músics.

Cal destacar que totes les meses de debat comptaran amb una fila zero formada per experts i professionals amb coneixements en cadascuna de les qüestions plantejades. Així mateix, la presència femenina en les jornades s’aproxima al 40% de participants. Per últim, al llarg de la Fira se celebraran speed meetings entre programadors, mànagers, productors i artistes.

El termini d’inscripció per als professionals estarà obert fins al 27 d’octubre. Per a inscriure’s cal omplir el següent formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9fxC5kNmjtb6AWLTAUwHqmGxgDgLcll3MTJCG8TWpeykYug/viewform.