El regidor de Transparència i Modernització, Ignasi Garcia, ha participat hui en la Jornada de Formació per a Responsables de Transparència d’Ajuntaments i Diputacions organitzada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i celebrada en l’Auditori i Palau de Congressos de Castelló.

Diferents institucions i empreses han pogut intercanviar les seues pròpies experiències al voltant de la transparència i la participació ciutadana. La ciutat de Castelló forma part de la RECI, Xarxa de Ciutats Intel·ligents de l’Estat Español, un organisme que ha realitzat tres jornades formatives al llarg de l’any en tot l’Estat. La primera va ser a Astúries, la segona a Madrid i la tercera “l’hem pogut portar a la nostra ciutat, Castelló”, assenyala el regidor Garcia.

Aquesta oportunitat d’intercanviar experiències “ha servit, no solament per a aprendre d’altres institucions i empreses i traure coses molt positives de cadascuna d’elles, sinó també per a explicar el que l’Ajuntament de Castelló ha avançat en matèria de transparència durant la present legislatura”, ha apuntat l’edil.

Per al regidor de Transparència, l’eina “més potent amb la qual compta l’Ajuntament en aquesta matèria és, segurament, la plataforma Trello, mitjançant la qual es fa un seguiment en directe i de forma col·laborativa del compliment de l’Acord del Grau”. Garcia també ha manifestat que “estem molt orgullosos de l’engegada d’aquesta iniciativa, que va començar a caminar en 2015, mentre que organismes com l’ONU van començar a utilitzar-la al juny d’aquest mateix any”.

Des del punt de vista de la transparència, “explicar allò que estàs fent o que vas a fer, com ho vas a fer i anar explicant les fites aconseguides és la millor manera que el govern d’una ciutat siga honest i sincer amb la ciutadania. Segurament, l’honestedat siga un dels valors més importants per als i les habitants de Castelló”, ha postil·lat el responsable de Transparència.