El Museu de Belles Arts i l’Espai Menador acullen fins al pròxim 23 de novembre una exposició de microrelats, un gènere literari que ha adquirit un gran impuls en els últims temps i està atraient tant a escriptors consagrats com a autors novells. ‘Microrrelatos’, que així es diu la mostra, té la seua primera parada a Castelló abans de continuar el seu periple per sales de tota Espanya.

L’exposició, patrocinada per l’Ajuntament de Castelló i la Fundació Dávalos-Fletcher, amb la col·laboració d’altres entitats, està organitzada per l’Associació d’Escriptors de la Província de Castelló (AEPC). El seu president, José Manuel González de la Cuesta, ha explicat que l’entitat “naix amb l’objectiu de fer valdre el treball dels autors, tant castellonencs com de fora de la província, que han sorgit en els últims anys i que ja compten amb una obra meritòria”. A aquest propòsit d’impuls de la literatura local es suma la pretensió de “convertir la nostra geografia en un escenari literari suggeridor i atractiu per al lector alié”.

‘Microrrelatos’ és un compendi d’algunes de les obres dels millors microrelatistes joves de tot el país englobats en el col·lectiu ‘Generació Blogger’ i està presentada en tres diferents suports. Mentre el Museu de Belles Arts exposa els microrelats plasmats en panells de gran format i en llibres, en el Menador, a més, es pot assistir a projeccions dels contes llegits pels seus propis autors. Els relats que han participat en la mostra aborden tot tipus de temàtiques i gèneres.

González de la Cuesta ha assenyalat que pocs gèneres s’aproximen d’una forma més encertada als temps que corren que el microrelat. “La seua brevetat és un reflex del món accelerat en el qual ens ha tocat viure. Aquesta immediatesa és la causa principal de l’increment del nombre d’escriptors que ho conreen i dels lectors que ho consumeixen”, ha justificat. “Només fa falta que les grans editorials s’interessen per ell”, ha afegit. Per la seua banda, la regidora de Cultura, Verònica Ruiz, ha destacat que el fet que Castelló haja sigut l’inici d’aquesta mostra itinerant “és la demostració que des de la brevetat es pot fer bona literatura”.