La regidora de Cultura, Verònica Ruiz, ha presentat la XXII Convocatòria Nacional de Dansa “Ciutat de Castelló.”

Castelló es convertirà els dies 19 i 20 de maig en la capital de la dansa i albergarà als millors professionals a nivell nacional en aquesta disciplina. La regidora de Cultura de l’Ajuntament de Castelló, Verònica Ruiz, ha presentat en roda de premsa les bases per a la XXII edició de la Convocatòria Nacional de Dansa “Ciutat de Castelló”, acompanyada de la representant de l’Associació Cultural Terpsícore, Gabriella Foschi, el coordinador territorial a Castelló de l’Institut Valencià de Cultura, Alfonso Ribes, el gerent de la Fundació Dávalos Fletcher, José Vicente Ramón, i el representant de FACSA.

La regidora Ruiz ha explicat que “ja són 22 anys preparant per part de l’Associació Cultural Terpsícore aquest premi que és fonamental per a la dansa i per a la ciutat de Castelló”. A més, ha destacat que “gràcies a aquest premi moltes xiques i xics que estan treballant i estudiant dansa han pogut fer un salt qualitatiu a companyies nacionals i internacionals i dedicar-se professionalment a aquest món”.

Gabriella Foschi ha manifestat que “amb aquesta convocatòria Castelló és per un cap de setmana capital de la dansa del país”. Així mateix, ha informat que l’edat per poder accedir a aquesta convocatòria està compresa entre els 16 i els 22 anys i el termini d’inscripció finalitzarà el proper 26 de febrer.

El premi a la interpretació serà de 4.000€ i el dret a assistir, com a convidat, a una companyia reconeguda d’àmbit nacional o internacional. A més, hi ha quatre premis per especialitat (dotats amb 1.000€ cadascun): clàssic, contemporani, dansa espanyola i flamenc.

Els ballarins seleccionats participaran en la semifinal i la final, els dies 19 i 20 de maig respectivament, al Teatre Principal de Castelló en forma d’actuació oberta al públic i dins dels actes programats per a la gala del Dia Internacional de la Dansa.

Cal recordar que la Convocatòria Nacional de Dansa “Ciutat de Castelló” és una excel·lent plataforma d’oportunitat i visibilitat als joves ballarins i ballarines que ha propiciat que molts d’ells estiguen ballant en les companyies professionals més prestigioses.