Després d’una primera sessió teòrica, aquesta explicarà els casos pràctics d’Almassora i l’Alcora.

La Llotja del Cànem acollirà avui a partir de les 18.30 hores la segona de les conferències que impulsa el govern municipal per tal d’explicar la necessitat històrica de recuperar el nom original de Castelló de la Plana. Aquesta rep el nom “La denominació oficial dels municipis valencians. Dos casos pràctics: Almassora i l’Alcora”, on els tècnics de Normalització Lingüística d’aquests dos municipis, Cèsar Mateu i Guillem Castany, explicaran com ha estat la normalització del topònim a les seues localitats, així com el seu procés administratiu i els avantatges que té. La conferència estarà moderada per Jaume Garcia, tècnic de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de Castelló de la Plana.

Els dos canvis en els topònims d’aquests municipis es van fer durant el govern del Partit Popular, i ara el procediment és altre decret. Actualment, la legislació aplicable a la toponímia municipal és el Decret 69/2017, de 2 de juny, del Consell, de regulació dels criteris i procediment per al canvi de denominació dels municipis i altres entitats locals de la Comunitat Valenciana, i per tal d’incoar expedient administratiu on es raone i es justifique adequadament el canvi de denominació del municipi i s’adopte la forma tradicional valenciana.