La vicealcaldessa ha participat en una jornada sobre l’aplicació de la nova Llei de Contractació Pública organitzada per la Fundació Tots Units al Menador

La vicealcaldessa de l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha participat en una jornada organitzada per la Fundació Tots Units al Menador en la qual s’ha reflexionat entorn de l’aplicació de la nova Llei de Contractació Pública i les oportunitats que s’obrin amb ella. La vicealcaldessa ha manifestat que amb aquesta “s’engega un nou marc legislatiu en que la contractació pública deixa de banda el criteri de l’oferta econòmicament més avantatjosa i fa prevaldre criteris socials de forma transversal i obligatòria en la contractació”.

De fet, Brancal ha expressat que amb la nova legislació estatal de contractes del sector públic “es configura un sistema que propicia un model econòmic més eficient i responsable, i implicat amb el territori i la innovació, però sobretot amb empreses que posen a les persones en el centre, es regeixen per criteris democràtics, reinverteixen beneficis, aposten per la creació i el manteniment de l’ocupació estable i de qualitat, i brinden oportunitats a col·lectius en risc d’exclusió”.

La llei també pretén garantir la màxima transparència en la tramitació de contractes i una participació igualitària dels diferents operadors econòmics. En aquesta línia, la vicealcaldessa ha defensat que “la nostra voluntat de prioritzar uns contractistes o altres amb criteris socials es veia limitada per la legislació, però ara es reclamarà a les empreses licitadores el compliment de requisits concrets sobre igualtat de gènere, condicions laborals justes, comerç just o eficiència energètica”.

“Tot i que l’actual govern hem avançat molt i tenim part del nostre pressupost analitzat segons l’impacte de gènere, i que hem fet formació sobre clàusules socials i indicadors de gènere, comptar amb un marc normatiu ho farà tot més fàcil”, tal com ha concretat la vicealcaldessa de Castelló.