La construcció del fossat és l’element clau que obrirà una nova etapa per a la pràctica d’aquest esport.

Les obres del Pavelló Sindical que han començat esta setmana suposaran un salt qualitatiu important. El regidor d’Esports, Enric Porcar, ha destacat que es tracta d’una remodelació integral del pavelló que a partir d’ara es destinarà per a ús exclusiu de la gimnàstica artística. La principal obra que es va a emprendre és la realització d’un fossat homologat d’1,5 metres de profunditat, recobert de daus d’escuma que permetran esmortir les caigudes de les gimnastes en la realització de les seues acrobàcies.

Es tracta d’un element crucial i que, segons la presidenta del Club de Gimnàstica La Plana, Bea García, “resulta imprescindible ja que el fossat ens permetrà realitzar un tipus d’acrobàcies que fins ara ens vèiem limitats a realitzar pel perill que comportaven”. “El salt quant a rendiment de les nostres gimnastes va a ser molt gran”., ha conclòs.

Les obres que ja s’han engegat tenen un caràcter integral i comporten a més l’obertura d’una sala d’espills, la rehabilitació de tots els vestuaris (quatre per a les esportistes, un per a l’àrbitre i un altre que es destinarà a infermeria i sala de massatges i fisioteràpia) i el canvi d’orientació en la porta d’accés al pavelló.

Porcar ha subratllat que les obres de remodelació estaran llestes per al mes de setembre i convertiran al Parc Esportiu Sindical en el focus de referència de la gimnàstica artística a Castelló, una pràctica esportiva cada vegada més estesa i que a Castelló compta amb un club potent, el Club Gimnàstica La Plana, que ha aconseguit posicionar-se entre els club més prestigiosos del panorama nacional i que reivindicava unes instal·lacions adequades.