El portaveu de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha volgut valorar hui la nova proposta presentada pel Partit Popular en el Congrés dels Diputats, una proposició de llei a través de la qual pretenen reformar la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG) perquè la llista més votada siga la que governe, amb majoria absoluta, als ajuntaments de l’estat espanyol.

Així, Garcia ha afirmat que “la nova iniciativa de l’executiva del Partit Popular de Pablo Casado, Begoña Carrasco i Miguel Barrachina per la qual proposen que governe la llista més votada als municipis és un retrocés per a la democràcia i un intent de canviar les regles del joc per al seu benefici”.

El portaveu ha mantes que “pretendre que una candidatura que té un 30% dels vots governe sobre el 100% de la ciutadania simplement perquè ha quedat la primera com si la democràcia fora una lliga de futbol, no és la idea que té Compromís”. A més, Garcia ha insistit que “tampoc és la idea que té la ciutadania, perquè cal recordar que una de les reivindicacions del moviment 15M era precisament la d’aconseguir que el pluralisme polític fora una cosa efectiva i que no continuara governant el bipartidisme”.

El regidor també ha volgut retraure el “cinisme de la proposta de Casado, quan justament ell va acabar negociant la seua victòria com a president del PP amb Cospedal, per darrere i en contra del seu anterior cap, Mariano Rajoy”. Per a Garcia, que Pablo Casado “intente fer creure que el diàleg i les negociacions són ‘pactos en los despachos’, com el seu, demostra que està disposat a tot per a aconseguir el poder, encara que això signifique deixar a la gran majoria de la gent sense representativitat i sense poder tindre capacitat de decisió”.