El Regidor de Normalització, Ignasi Garcia, defensa que la projecció de ‘Pride’ a la ‘Festa del Cinema en Valencià’ “evidència que no es tracta només de vore cinema en valencià, sinó també cinema compromès”

Garcia defensa que la ‘Festa del Cine en Valencià’ permetrà veure  “cinema en valencià i, a més a més, compromés”

El dilluns 26 de novembre la Regidoria de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de Castelló, dirigida per Ignasi Garcia, conjuntament amb Escola Valenciana organitzen la ‘Festa del Cinema en Valencià’ al Neocine Puerto Azahar. Es reproduiran de forma simultània cinc pel·lícules de diferents temàtiques: ‘La Pell Freda’, ‘Estiu 1993’, ‘Pride’, ‘Un home anomenat ove’ i ‘La llibreria’. “Amb aquesta proposta defensem el dret de la ciutadania a poder veure pel·lícules en la nostra llengua, en valencià” ha afirmat Ignasi Garcia, Regidor de Normalització a l’Ajuntament de Castelló.

Les projeccions començaran a les 20.00 hores i l’accés és gratuït. Tanmateix, totes aquelles persones que hi vulguen anar han de passar abans a arreplegar les entrades pel Negociat de Normalització Lingüística, ubicat al Menador, o per la Fundació Escola Valenciana, al carrer d’Antoni Maura. O bé, els interessats que no puguen anar-hi de matí a cap d’aquestes ubicacions poden reservar-les per via telemàtica en aquest enllaç: http://bit.ly/2PTIiAt.

Pride

Una de les pel·lícules que es podrà visualitzar és ‘Pride’, una comèdia britànica sobre activistes LGTBI l’any 1984. Per tal de donar difusió a aquesta obra cinematogràfica, la Regidoria de Normalització de l’Ajuntament de Castelló i Escola Valenciana han comptat amb la col·laboració del Col·lectiu Queerfest. L’edil Garcia ha explicat que “entenem que hi ha coses que són transversals i que s’han de treballar conjuntament” A més a més, “agraïm la seua col·laboració en la difusió d’aquesta pel·lícula, que evidència que no es tracta només de vore cinema en valencià, sinó també cinema compromès”, ha defensat.