La vicealcaldessa i regidora de Participació Ciutadana a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, juntament amb l’Institut IMEDES, han posat en marxa a Castelló el projecte ‘Recicla amb els Cinc Sentits’, una iniciativa que promou activitats per a conscienciar sobre l’educació ambiental i sensibilitzar sobre la pràctica del reciclatge. En el cas de Castelló, es realitzarà a través de les associacions veïnals.

‘Recicla amb els Cinc Sentits’ pretén corresponsabilitzar a la ciutadania a través de tallers presencials i gratuïts en el qual s’abordaran aspectes relacionats amb els residus dels envasos lleugers, vidre, paper i cartró, així com aparells elèctrics i electrodomèstics. “Amb aquest projecte es pretén millorar la qualitat ambiental i sostenibilitat del nostre entorn” ha afirmat Ali Brancal. Aquests tallers es realitzaran el dimecres 5 de desembre a les 11.00 hores amb l’associació veïnal La Aduana (Grup Lourdes) i el divendres 14 de desembre a la mateixa hora en l’associació de veïns, jubilats i pensionistes del Segon Molí. Més avant s’informarà de l’horari d’un tercer taller.

En una de les reunions també s’han tractat temes sobre la necessitat de formar a diferents nivells en qüestió d’educació ambiental, tant amb responsables tècnics i municipals com amb representants polítics i col·lectius socials. “Els actors polítics també hem de ser conscients dels problemes ambientals existents per poder desenvolupar projectes com aquest i poder millorar la qualitat de vida dels i les castellonenques”, ha manifestat la vicealcaldessa. A més a més, l’Institut IMEDES continua treballant en la presentació d’un projecte de sensibilització mediambiental per a la ciutat de Castelló.