Brancal afirma que “les associacions són una part fonamental per al desenvolupament de la ciutat i per fomentar les relacions veïnals”

La vicealcaldessa i regidora de Participació Ciutadana, Ali Brancal, ha presentat les dades obtingudes en la relació administrativa de les Organitzacions No Lucratives (ONL) amb l’Ajuntament des de l’1 de gener fins al 5 de desembre de 2018. “Les dades han mostrat la confiança que les associacions dipositen en nosaltres, i com d’altres han mostrat interès per formar part del teixit associatiu de la ciutat de Castelló” ha manifestat Brancal.

De les 3659 sol·licituds d’ONL, que representen un 4,2% de les entrades, 786 s’han comunicat amb l’Ajuntament. D’altra banda, cal destacar que, el 20% dels tràmits els han realitzat 21 entitats, com que les federacions i altres tipus de xarxa associativa aglutinen les demandes de les seves entitats membres, es facilita la gestió de les sol·licituds.

De totes les sol·licituds presentades, s’han pogut destacar els 5 aspectes més demandats: permisos i autorització d’ocupació de la via pública (16,66%), subvencions quant a serveis socials, culturals, participació ciutadana, promoció de la igualtat, entre d’altres (9,97%), llicències ambientals, d’obres, etcètera (5,42%), permisos d’ús de locals municipals com la Casa de la Cultura, La Pèrgola o la Càmera Agrària (5,08%), i la presentació de factures (4,96%).