La darrera assemblea de Compromís per Castelló va servir per a donar el tret d’eixida per a començar el procés participatiu per a l’elaboració del projecte de ciutat que la formació valencianista presentarà a les pròximes eleccions municipals de maig de 2019.

El responsable de programa i coordinador de les àrees sectorials de Compromís per Castelló, Pau Sancho, ha explicat que el primer pas serà “fer un balanç del nivell d’acompliment de l’Acord del Grau, que és molt elevat”. A més, ha posat èmfasi en el treball de les diferents sectorials què en els últims quatre anys han treballat de valent per enllestir propostes per desenvolupar-les tant de manera immediata, com de cara a futur; “el nostre és un projecte de ciutat, un projecte global i de futur, en el qual Compromís vol aportar una visió on totes les idees de les diferents persones, associacions, entitats, societat civil a la fi, tinguen cabuda”.

Sancho ha incidit en què “tota la informació de la tasca desenvolupada, l’experiència dels regidors i regidores, l’exemple del Govern del Botànic i la participació desinteressada de col·laboradors de dins i de fora de Compromís, servirà per a iniciar aquest procés de participació, en el qual la societat civil tindrà un lloc especialment rellevant”.

També el portaveu local i vicealcalde, Ignasi Garcia, ha volgut engrescar a militants i simpatitzants a “ampliar la participació a totes les persones què pensem que poden aportar el seu coneixement o la seua visió crítica al nostre projecte de ciutat; nosaltres som el partit del què, el com i el qui, per tant, independentment de les persones què escollirem en primàries obertes per a la realització de la candidatura, hem de definir les nostres polítiques, després explicarem com volem dur-les a terme i finalitzarem amb l’elecció de la llista municipal, la qual implementarà les nostres propostes de ciutat en els pròxims quatre anys”.