El vicealcalde ha recordat que “és ni més ni menys que la UCO la que diu que Pérez Macián hauria comés un delicte de frau”

El vicealcalde i portaveu de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha qualificat de “intolerables” les reaccions del Grup Municipal Popular després que ahir es coneguera que la UCO ha emés un informe en el qual diu que el portaveu adjunt del Partit Popular a Castelló, Juan José Pérez Macián, hauria comés un delicte de frau en la contractació municipal i que estaria immers en el cas de corrupció conegut com Púnica.

Garcia ha afirmat sobre aquest tema que és “immoral que el PP de Carrasco parle de cortines de fum cada vegada que la corrupció esguita als seus regidors i al seu partit”. Segons Garcia “és ni més ni menys que la Unitat Central d’Operacions de la Guàrdia Civil la que diu que Pérez Macián hauria comés un delicte de frau. No és una mera acusació d’un partit polític, estem parlant de les conclusions d’una investigació que van començar en 2015, quan Bataller, Macián i la seua responsable de premsa van haver d’anar a declarar per la seua relació amb la trama Púnica”.

El portaveu de Compromís ha continuat dient que “a Begoña Carrasco i a Juan José Pérez Macián se’ls acumulen les respostes que han de donar a les castellonenques i els castellonencs perquè segueixen sense donar cap explicació respecte a l’informe de la UCO de la mateixa manera que tampoc han donat explicacions sobre la sentència de l’Audiència Nacional sobre el cas Gürtel que acredita que el Partit Popular de Castelló va pagar la seua campanya electoral de 2007 amb diners corruptes”.

Per al vicealcalde aquests fets “són la constatació que el PP no solament no s’ha regenerat, sinó que continua convivint amb la corrupció”. A més, ha afegit que “la justícia ha de posar a cadascun en el seu lloc i si Pérez Macián ha tingut una conducta corrupta ha de donar compte davant ella, pagar pel que ha fet i retornar els diners a les castellonenques i els castellonencs”.