Info

La coalició Compromís és una forma molt representativa de fer política.  Som una cooperativa oberta a la ciutadania, formada per tres partits i un col·lectiu de persones que de forma independent han decidit sumar-se al projecte.  Entre totes i tots hem aconseguit que el resultat de la suma siga major que la suma de les parts.

Les darreres eleccions mostren que la ciutadania ha entès el projecte i el recolza.  Som l’única organització present a les institucions que no va perdre suport de la ciutadania, de fet som l’única que va multiplicar el suport de la ciutadania.  I tot, malgrat la limitació de mitjans econòmics i la mínima presència als mitjans de comunicació.

La força de Compromís és, justament, el seu nivell de democràcia interna, el treball de moltes persones, la seua capacitat d’entendre i atendre les necessitats reals de la gent.  Això comporta debats interns insòlits en altres formacions, cas dels possibles pactes electorals cara a les eleccions espanyoles, amb votacions amb participació de totes i tots.  O l’elecció en primàries de candidates i candidats.  Res de pensament únic!

Junts hem començat a canviar la nostra societat per fer-la més lliure, més justa i més solidària.  I és el nostre desig continuar treballant, des de baix cap a dalt, partint de la gent i de les seues aspiracions.  Per això et convidem a avançar amb nosaltres, a progressar junts.  A consolidar un canvi entre totes i tots.

Compromís hereta la feina, silenciada però real, de dècades de persones progressistes, d’esquerres, nacionalistes i ecologistes que treballaren per una ciutat millor des de qualsevol de les formacions presents a la ciutat i des de la societat civil i l’associacionisme.  Una feina que s’expressava tant a nivell de carrer com a les institucions municipals, provincials i autonòmiques.

Des de la seua experiència, hem construït des de la base, des dels valors de la democràcia, la participació ciutadana, la transparència i l’honestedat, perquè a Compromís creiem en aquesta forma de fer política, oberta, fresca i on hi cap tothom.  Per això volem que participe més gent en el projecte, per escoltar més i millor.

A nivell institucional, Compromís compta a l’Ajuntament de Castelló amb quatre regidores i regidors [Enric Nomdedèu, Ali Brancal, Enric Porcar i Verònica Ruiz] i també amb quatre diputades i diputats a les Corts Valencianes per la demarcació de Castelló [Vicent Marzà, Mónica Àlvaro, Belén Bachero i Víctor García].

Compromís per Castelló compta amb uns centenars de persones militants i adherides, però volem ser molts més.  Per això et convidem a sumar-te al nostre projecte, perquè volem que siga també el teu projecte.  Vine i participa!