S’ha constituït la primera Mesa d’Habitatge de la ciutat convocada per la Regidoria d’Habitatge, dirigida per Ali Brancal, i la Regidoria de Serveis Socials, dirigida per José Luis López, amb representants dels grups polítics, de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) i tècnics de l’àrea d’habitatge i serveis socials.

Durant la reunió, els regidors de l’equip de govern han explicat la situació de partida i han assenyalat les vies de treball.  Ali ha destacat que “serà fonamentalment un espai de col·laboració i intercanvi d’impressions que servirà per a recaptar informació sobre problemàtiques generals derivades de la falta d’habitatge; així com per a aportar propostes i possibles solucions.

“Ha segut una reunió molt satisfactòria on hem establit les bases.  La falta d’habitatge és un tema greu que tenim en la ciutat i volem que les solucions siguen assumides per tots els membres de la taula, tant partits polítics com a representants de la PAH”.

En la reunió s’ha acordat agilitzar i definir procediments de resolució administrativa i realitzar un seguiment de la difusió del protocol d’actuació amb jutjats i procuradors.  I els membres de la taula han coincidit en que els habitatges municipals no són la principal via de solució als problemes existents en la ciutat en aquesta matèria i que és necessari que emergisca l’oferta d’habitatges propietat dels bancs.

La Regidoria d’Habitatge s’han compromès a demanar a les entitats financeres major col·laboració i oferiment d’habitatges de lloguers baixos.  I Benestar Social ha ofert la màxima col·laboració en matèria d’ajudes i posada a disposició de recursos per a persones que es troben en risc d’exclusió social.