La regidora de Cultura, Verònica Ruiz (Compromís), ha presentat el Festival UnderGrau que omplirà de música, jocs i artesania el Pinar

El proper dissabte 27 d’agost, el parc del Pinar de Castelló acollirà la cinquena edició del Festival Undergrau, “una senya d’identitat de la cultura i música under de la província”. Així ho van presentar ahir en roda de premsa la regidora de Cultura, Verònica Ruiz, i l’organització del festival.

El festival, que fins ara havia estat finançat únicament per l’Associació Cultural El Chamuyo, comptarà enguany per primera vegada amb la col·laboració del consistori. “Ha estat un plaer participar en aquest festival, tant en sentit econòmic com administratiu”, ha declarat Ruiz.

Des de la Regidoria de Cultura s’ha facilitat el certificat acústic, diferents punts de llum, l’assegurança de Responsabilitat Civil, i una ajuda econòmica. A més a més, la regidora ha manifestat la voluntat que aquesta ajuda es veja incrementada en la propera edició del festival.

Per a la regidora és important aquesta col·laboració, ja que des de Cultura es pretén recolzar tot tipus d’associació i d’esdeveniment cultural. “L’objectiu és que associacions com aquesta realitzen esdeveniments que promoguen la cultura, tant de la nostra província com de la resta del país”, ha manifestat l’edil.

Per la seua part, els representants de l’associació encarregada del festival, David Argüello i José Manuel Domínguez, han destacat la importància de “fer coses per al poble i promoure així la cultura de la província, ja que aquest és un festival de gent del poble per a la gent del poble”.

UnderGrau és un festival que va nàixer l’any 2011 organitzat per El Chamuyo, que l’any passat no es va poder celebrar per tràmits administratius, i es va crear com a mitjà per a motivar joves artistes i col·lectius i potenciar així la cultura under de la província, ja que hi assisteix públic de molts municipis de Castelló.

El festival, que enguany celebrarà la seua cinquena edició, compta amb l’actuació de 4 grups locals: Lèpoka, Abortos de Satán, El Chamuyo i Patri & The Greasers, així com del grup nacional La Ganga Calé. També hi haurà l’actuació del Mag Pinchito així com jocs infantils, contacontes i un mercadet artesà.

L’entrada és lliure i gratuïta, i està obert a tot tipus de públic. El festival obrirà les portes a les 12.00 hores i durarà fins a les 02.00 hores, i es preveu una assistència de més de 2.000 persones.