La convocatòria ha estat impulsada per Agustín Navalón, autor del llibre ‘Homes per al Segle XXI: semblances d’homes feministes.’

La vicealcaldessa i regidora d’Igualtat, Ali Brancal, anima als homes a participar en un encontre per reflexionar sobre noves masculinitats i homes feministes. Es tracta d’una convocatòria per enfortir la igualtat efectiva entre homes i dones que posa el focus d’atenció en la revisió del concepte de masculinitat i el potencial transformador que tanca la redefinició dels significats tradicionalment assignats, per part d’homes i dones, als conceptes de masculinitat i feminitat.

L’encontre està impulsat per Agustín Navalón, autor del llibre ‘Homes per al Segle XXI: semblances d’homes feministes’ i membre de l’Associació d’Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE), una associació estatal i feminista que té com a objectius claus “donar suport a les justes reivindicacions del moviment feminista i reflexionar críticament sobre la condició masculina per contribuir al canvi dels homes cap a les dones”, tal com ha manifestat Navalón.

L’acte es desenvoluparà el proper 13 de febrer a les 17.00 hores a l’Aula de la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I que es troba a l’Edifici Ampliació Biblioteca nivell 0. Navalón ha explicat que la intenció és “crear un espai en Castelló on els homes ens trobem per compartir allò que ens preocupa entorn a la justícia i la igualtat de gènere i que no solem parlar amb altres homes. Un espai de confiança on abordar qüestions vitals per relacionar-nos de manera justa i no violenta contra les dones i on analitzem com hem sigut i som construïts en una masculinitat que no serveix per a establir relacions igualitàries”. Aquest ha afegit que “si volem parlar de trobar nous valors i referents de masculinitats, que estiguen basats en la llibertat i la igualtat entre les persones, no podem deixar de parlar de patriarcat, de violència, de dominació, de privilegis i de com ens construïm com a homes”.

La regidora Brancal ha expressat que “després de tants anys de lluita, el masclisme contínua més viu que mai, està pertot arreu. Com un virus que muta ha trobat noves maneres d’expressar-se, i molts homes no saben quin model d’home són o volen ser i com s’han de comportar perquè les dones els acceptem com a companys de viatge”.