Vera Bou: “L’alcaldessa ens va voler fer creure que agafava les competències en igualtat perquè la ultradreta no poguera aplicar el seu programa antifeminista, però el que està fent és amagar les polítiques d’igualtat.”

La portaveu adjunta del Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Vera Bou, ha carregat contra l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco del Partit Popular, per posar-se de costat enfront de la campanya masclista i retrògrada llançada per la regidoria de Comerç, en mans dels seus socis de Vox. Des de Compromís van exigir el mateix dia que van conéixer la campanya la seua retirada de manera immediata, d’acord també amb molts comerços que es van sentir molt incòmodes i s’han manifestat en contra de la mateixa.

La regidora valencianista ha afirmat que amb el nou govern les polítiques d’igualtat s’han anul·lat. “Tot i que Begoña Carrasco ens va voler fer creure que agafava les competències en igualtat perquè l’extrema dreta no poguera aplicar el seu programa antifeminista, el que està fent és amagar les polítiques d’igualtat”. Hi ha molts exemples, ha assegurat Bou, “com la davallada en les campanyes pròpies de la regidoria en comparació amb els que aconseguien l’anterior govern i amb Verònica Ruiz com a regidora, el fet d’haver monopolitzat la celebració del 25N deixant sense paraula als col·lectius feministes de la ciutat o haver impedit una xarrada per part del col·lectiu feminista subversives amb motiu del 25N confiscant taules, cadires i equips de so.”.

“A més a més, com a regidora d’igualtat hauria de ser responsable i explicar per què el govern no està treballant ja en el IV Pla d’Igualtat de la ciutat de Castelló, quan les conclusions de l’anterior fa tres mesos que s’haurien d’haver publicat”, ha subratllat la portaveu adjunta de Compromís. Bou ha lamentat que “sempre que li interpel·len, o fins i tot quan rep alguna crítica per part dels col·lectius feministes, l’alcaldessa trau pit agafant la bandera de la igualtat i assegura que és la més feminista, però això no ho és el que demostra amb les seues polítiques i molt menys guardant silenci pel que fa a aquesta vergonya de campanya pagada amb diners de totes i tots”.

“El que Vox considera un xafardeig sense importància és un insult i una falta de respecte cap a les dones i cap a les sogres” ha declarat Bou. “És lamentable que l’alcaldessa de Castelló, qui també és cap de regidoria d’igualtat, ni tan sols s’haja pronunciat per evitar aquesta manera de fer tan rància i misògina dels seus socis de govern”, ha conclòs la portaveu.