Diuen que quan trenques un espill t’esperen set anys de mala sort, perquè ja són vuit els que portem des d’aquell 2007 en què el PP de Castelló planejara el recorregut del TRAM creuant el Parc Ribalta. S’ha escrit tant i durant tants anys en voltant al TRAM, que tan sols fent un clic a les xarxes trobem rius de tinta on poder documentar-nos, per si a algú li queda encara cap dubte. Trobem de tot, des dels milions d’euros que va suposar la despesa fins a la intenció del govern del PP de tallar en dos el parc menyspreant l’oposició ciutadana al projecte, els informes patrimonials i les sentències fermes que ho impedien.

El recorregut del TRAM va ser planejat ignorant que el parc era considerat Bé d’Interés Cultural, ignorant sentencies que prohibien fer la plataforma que allí tenim, ara mateix, ignorant a ciutadans que ens manifestàvem en contra i a activistes de SOS Ribalta, que van fer tot per a detenir tant les obres com el posterior pas del trolebús pel nostre parc, el de tots, arribant a encadenar-se i fer vaga de fam.

Nosaltres acatem l’ordre del TSJ, el TRAM no travessarà el Ribalta, i a la plataforma que ja està feta li donarem un nou ús, no cal llevar-la, prou de despeses. Donem-li al parc la dignitat que mereix i amb el nom de El Passadís de les Arts inaugurem un nou ús a aquell malson de plataforma. Un nou espai per a fer art al carrer, on els castellonencs i castellonenques gaudirem ja al mes de setembre tant d’aquest meravellós parc com de les mels de la cultura.

Verònica Ruiz Escrig
Regidora Compromís per Castelló