El tinent d’Alcadia del Districte Nord, Enric Porcar, es va reunir recentment amb les associacions de veïns del Primer Molí i del Segon Molí, seguint la ronda de presa de contacte amb les diferents associacions veïnals de la zona nord de Castelló.

Així, durant la reunió amb l’Associació de Veïns Primer Molí, els representants de l’entitat, entre els que es trobava el president, José Benedito, van explicar a Porcar el gran dinamisme i l’oferta d’activitats que ofereixen per al gaudi dels residents del barri.

A més, es va comentar i valorar molt positivament la rapidesa amb la qual s’estan duent a terme les millores en l’edifici del Primer Molí, on, a més de la Tinença d’Alcaldia Nord i la biblioteca del barri, alberga diverses sales i despatxos que ocupa l’associació. En aquest sentit, l’Ajuntament està realitzant tasques de pintat de la façana i de reparació en la biblioteca de l’edifici històric.

Finalment, una de les reivindicacions de l’associació va ser la petició de la replantació de les palmeres de l’Avinguda Caputxins després que la plaga del morrut roig acabara amb la gran majoria dels exemplars de l’avinguda, que tradicionalment ha sigut coneguda com a avinguda de les “Palmeretes” per la gran quantitat de palmeres amb les quals comptava el carrer.

Segon Molí

D’altra banda, el regidor Porcar es va reunir també amb l’Associació de Veïns del Segon Molí, els qui li van fer arribar la necessitat de trobar un local on poder reunir-se, ja que el barri, de caràcter residencial, té el handicap de disposar d’un nombre molt escàs de baixos comercials.

A més, el president de l’associació, Emilio Agulleiro, també va traslladar al tinent d’Alcaldia del Districte Nord, Enric Porcar, la necessitat de finalitzar les obres iniciades anys enrere a l’edifici del Segon Molí i possar-lo en valor.

Finalment, l’associació va comentar al regidor la possibilitat de que es pogueren incloure en la Guia Educativa de la ciutat les visites guiades per a escolars que l’associació realitza a l’hort urbà que comparteixen amb l’Associació de Veïns del Primer Molí; amb la finalitat de donar a conéixer als mes menuts els cultius mitjançant la propia visita i videos i fitxes que els associats han anat desenvolupant.