La Regidoria d’Educació impulsa una iniciativa per ajudar a minimitzar l’absentisme escolar en la ciutat oferint noves activitats extraescolars.  El Guitarrista Tàrrega és el primer col·legi en encetar el projecte.

Enric Porcar ha implicat a dos clubs esportius de la ciutat, el ‘Castelló Futbol Sala’ i el ‘Nou Básquet Femení Castelló’, perquè en les hores del migdia, els alumnes puguen gaudir d’activitats esportives.

Segons explica Enric, “detectàrem que un dels majors problemes que causaven l’absentisme escolar era el fet que molts xiquets que al migdia anàven a la seua casa a dinar, ja no tornaven al col·legi a les vesprades.  Amb aquesta iniciativa, oferint-los activitats esportives com a futbol o bàsquet durant eixes hores, els alumnes es poden quedar en el col·legi i ens assegurem que a la vesprada també estan atenent a les classes”.
El primer col·legi en el qual s’ha engegat la iniciativa ha sigut el Guitarrista Tàrrega, situat en el Grup Perpetu Socors, i que a més és un dels centres CAES de la capital de la Plana i un dels que més pateix la problemàtica de l’absentisme escolar.
El regidor ha recordat que Castelló s’ha adherit a l’Associació de Ciutats Educadores (AICE) perquè la “educació és un assumpte en el qual s’han d’implicar tots els agents socials, no solament escoles, instituts o universitats, també clubs, entitats esportives, associacions culturals o de veïns, entre uns altres”.