El secretari d’organització de Compromís per Castelló ha demanat mobilització de la ciutadania per tal de defensar un model d’educació pública, gratuïta, valenciana, democràtica i de qualitat per a totes i tots.

El secretari d’organització de Compromís per Castelló, Pepe Cueva, ha explicat que Compromís “recolza plenament les mobilitzacions per la vaga d’avui de l’ensenyament. Cal que la ciutadania es mobilitze per un ensenyament públic de qualitat, per la millora dels drets laborals, socials i econòmics del personal que treballa en el sistema educatiu, per l’establiment de mesures que compensen les desigualtats socioeconòmiques de les famílies i de l’alumnat, i per la consideració del valencià com a llengua vehicular en tot el sistema educatiu, així com l’atenció a la demanda dels programes en valencià”.
Segons Pepe Cueva, “les polítiques educatives dels governs espanyol i valencià suposen un greu atac al sistema educatiu públic, el personal que hi treballa i el conjunt de la societat. Els darrers anys, hem assistit a la derogació de molts acords i la publicació de normes i decrets que no han sigut negociats i que estan tenint uns efectes devastadors sobre el sistema educatiu i sobre les relacions laborals del personal. Ens trobem davant de la reducció de beques de transport de menjador; l’augment de ràtios; la pujada de les taxes educatives; l’increment de la càrrega lectiva del professorat i l’empitjorament de les condicions laborals; la reducció de les plantilles; l’acomiadament de personal en tot el sistema educatiu; la desregulació de les condicions laborals; la reducció dels pressupostos educatius i dels salaris; les retallades en investigació, recerca, desenvolupament i innovació o el desmantellament dels serveis educatius públics universitaris i no universitaris”.
El representant de Compromís per Castelló ha comentat que “a aquestes retallades, cal sumar-hi les anunciades contrareformes educatives impulsades pel govern espanyol, que afecten la totalitat de les etapes educatives, com és el cas de la LOMQE. Per tot açò, cal una mobilitzció ferma de la ciutadania, perquè atacar l’ensenyament públic és atacar el conjunt de la societat”.