Ali Brancal Mas, com a portaveu adjunta del Grup Municipal BLOC, i d’acord amb l’article 83 del Reglament Orgànic del Ple i de les seues Comissions de l’Ajuntament de Castelló, proposa l’adopció de la següent:

MOCIÓ

La Llei 56/2003 d’Ocupació estableix el marc competencial en matèria de polítiques d’ocupació del qual són partícips les entitats locals. Malgrat el reconeixement exprés de l’autonomia de les administracions locals i de la referència de l’article 4 de la Llei d’Ocupació, no es pot dir que la normativa reconega específicament l’ocupació com una competència municipal.
Açò contrasta amb el caràcter de l’Ajuntament com “primera porta” per als ciutadans, especialment quan les circumstàncies del mercat de treball resulten adverses. En aquest sentit, resulta convenient establir fórmules de cooperació que responguen al nou context de les polítiques d’ocupació. Cal oferir respostes més eficients a l’ocupabilitat dels ciutadans, amb especial interès cap a la inserció social i professional dels grups socials amb més dificultats.
Considerem necessari que siguen reconegudes les funcions de les corporacions locals en relació amb el disseny de les polítiques d’ocupació, la seua planificació i gestió, la capacitat d’innovació i adaptació. Per a aconseguir això cal treballar bé i amb la necessària coordinació amb altres polítiques socials i amb el desenvolupament local.

En atenció a estes consideracions, i a proposta del Grup Municipal del BLOC-Compromís, el Ple de l’Ajuntament de Castelló acorda:

a) Liderar un nou Pacte per a l’Ocupació per a la ciutat de Castelló que millore l’eficàcia de les polítiques i les accions d’ocupació i formació del municipi, a través de la cooperació i l’intercanvi de bones pràctiques entre els agents socials.
b) Proposar l’ampliació del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació amb altres agents que estiguen treballant efectivament en l’àmbit de l’ocupació i es vulguen incorporar, tot impulsant el treball col·laboratiu.
c) Treballar per tal que el Pacte Local tinga un marc financer estable i uns recursos humans amb continuïtat.
d) Fomentar la investigació sobre metodologies d’intervenció, anàlisis estadístics i formació en col·laboració amb la Universitat.
e) Millorar la integració de les polítiques d’ocupació i formació amb altres polítiques municipals (serveis socials, transport públic, promoció econòmica, gestió del sòl o de las infraestructures de transport i mobilitat, joventut, igualtat, etc.).
f) Establir en l’àmbit municipal un sistema d’indicadors per tal de poder avaluar les polítiques d’ocupació. Dissenyar un sistema de control de la eficàcia de les mesures que tinga per objectiu la inserció laboral de la persona desocupada i establir programes concrets que permeten el seguiment posterior.

Castelló de la Plana, 11 de desembre de 2013.

Ali Brancal Mas
Portaveu adjunta del Grup Municipal del BLOC-Compromís