La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat que el seu Grup presentarà una declaració institucional per a instar el Govern a que rebaixe el tipus d’interés dels préstecs que van assumir les entitats locals per a fer front al primer Pla de Pagament a Proveïdors.

La portaveu adjunta de Compromís per Castelló a l’Ajuntament, Ali Brancal, ha explicat avui que “la Federació Espanyola de Municipis i Províncies ha sol·licitat al Govern que revise el tipus d’interés dels préstecs que estan assumint aquells ajuntaments que es van acollir al primer Pla de Pagament a Proveïdors, i que es va situar al voltant d’un 6%”.
Davant aquesta circumstància, la regidora de Compromís ha anunciat que “presentarem una declaració institucional per tal que l’Ajuntament inste al Govern a que rebaixe el tipus d’interés dels préstecs que van assumir les entitats locals per a fer front al primer Pla de Pagament a Proveïdors”.
Ali Brancal ha explicat que “els interessos que s’estan pagant pels préstecs vinculats a aquell primer pla de pagament a proveïdors resulten elevats en comparació amb el que s’està aplicant per a plans posteriors. Resulta una petició justa, especialment, si es té en compte que els Governs locals són l’administració més complidora amb els objectius de dèficit i deute establerts”.
Finalment, la portaveu adjunta de Compromís ha afegit que “entenem que l’Ajuntament ha de reclamar aquesta revisió, perquè és de justícia i perquè eixos interessos ixen dels fons públics que després ha de pagar la ciutadania, a la qual el PP està sotmetent cada vegada a més pressió fiscal”.