La portaveu adjunta de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha explicat que malgrat que el PP a l’Ajuntament va recolzar una declaració que exigia l’aclariment dels fets de Ceuta i Melilla, avui representants de Conselleries i Diputació, del PP, no li han donat suport.

La portaveu adjunta de Compromís per Castelló a l’Ajuntament, Ali Brancal, ha explicat avui que “al Fòrum Municipal per la Convivència i la Interculturalitat s’ha presentat avui per part de les federacions de veïns un manifest demanar aclariment pels fets de Ceuta i Melilla. A l’Ajuntament de Castelló, la presentació d’aquest manifest va tindre com a conseqüència l’elaboració d’una declaració institucional de suport que van signar tots els partits polítics, inclós el PP. Però al Fòrum no ha estat així”.
La regidora de Compromís ha comentat que “la resistència a admetre el manifest ni tan sols a debat ha estat molt forta per part de les persones que representen a la Diputació o a diferents Conselleries. Per part de la representant de la Diputació de Castelló, s’ha aplegat a verbalitzar que “no li importava que a l’Ajuntament de Castelló haguérem pogut aplegar a un acord tots els partits, que a ella això no li afectava”. Han aplegat a afirmar que no representaven a ningú, que eren tècnics, que no s’anava al Fòrum a fer “política””.
Ali Brancal ha afegit que “tot i que he afirmat al Fòrum també ens interessa saber l’origen dels fets que porten a les persones migrades a residir a Castelló, representants destacats de diferents conselleries han afirmat anar al Fòrum a escoltar alló que fa l’Ajuntament. Un altre representant ha demanat canviar el text per un altre demanant a Europa que intervinga, però se li ha rebatut que presente un escrit en un altra ocasió i ja es decidirà. Tot i la negativa a que es procedira a la votació, la presidenta del Foro, la sra. Querol, ha demant el vot; majoritàriament ha guanyat l’abstenció a que el manifest es traslladara a la subdelegació del Govern. El Fòrum, està composat per representants polítics, sindicals, de la UJI, federacions de veïns, d’associacions que treballen amb immigrants i diferents ètnies, més una persona de la Federació d’Immigrants, que no estava present. És lamentable que diferents representants del PP tinguen diferents opinions i no els importe fer públic que defensen coses diferents i contradictòries. Ha passat amb el tema de l’arranjament escolar i en la posició davant de les Columbretes i ara amb el posicionament respecte als fets de Ceuta i Melilla”.