Demà a les 12 hores en la Plaça Major es llegiran relats breus al·lusius a la “ona expansiva que produeix la violència de gènere”, explica Ali Brancal, “la intenció és mostrar a través dels textos que hi ha molta gent que pateix l’impacte d’un assassinat per violència de gènere, una ona expansiva de dolor que afecta per a la resta de les seues vides als fills i filles, a la resta de la família, o a les amistats de la víctima”.

A la vesprada, a les 18.30 hores en el Teatre del Raval, es projectarà, la pel·lícula ‘Madame Brouete’ i es realitzarà un posterior debat dins del Cicle Dona i Cinema.

I el divendres Passadís de des Arts del Parc Ribalta acollirà l’última de les accions del mes amb l’activitat de prevenció comunitària de la violència masclista ‘Teixim per a desfer la violència de gènere’.  L’acció implica realitzar diversos tallers de sensibilització referent al tema mentre es feia punt de ganxo.  Les encarregades de coordinar i dirigir els tallers han sigut les tècniques d’igualtat de la Regidoria i de la Fundació Isonomía de la UJI.

Es cobriran i decoraran fins a 32 arbres del Passadís amb les peces de punt de ganxo (o altres productes fets amb llana, com pompons).  A cada taller o associació participant se li ha assignat un arbre per a decorar amb totes les peces que s’hagen treballat en les xarrades de sensibilització.

Aquesta activitat, programada pel Servei d’Igualtat d’Oportunitats de la Regidoria d’Igualtat, tenia com a finalitat “introduir conceptes que permeten detectar processos de violència i enfortir a les persones participants per a no deixar-se atrapar per la problemàtica de la violència masclista”, destaca Ali.