La Generalitat ha tancat l’exercici 2015 amb pèrdues patrimonials de 4.543,2 milions, al haver de provisionar deutes i compromisos del Consell del PP per valor de 3.084,57 milions.  El Consell ha fet així un exercici de transparència i neteja, reflectint de manera exacta la nostra realitat després d’anys de mal govern i infrafinançament, agreujats per crisi econòmica, un desastre total pels nostres comptes.

S’han provisionat forats heretats del PP és a dir, s’ha reconegut uns ajustos negatius de 3.084,57 milions d’euros corresponents a 505,44 milions de Fira València, 200 milions de la SGR, 18,93 milions per la multa d’UE pel dèficit, 1.471,4 milions per crèdits a curt i llarg termini amb el sector públic, 471,76 milions de la depreciació de les participacions del Consell en les entitats i organismes públics i les pèrdues per entitats extingides 40,57 milions.

La Generalitat també ha provisionat els avals fallits de la SGR a IFA per valor de 128,7 milions, el finançament de plans d’infraestructures d’Universitats per 235,57 milions i els 2,51 milions de les despeses financeres anticipats en 2015.

Tot l’anterior, junt a la incorporació a l’actiu de la Generalitat del valor dels centres de Ciegsa, ha provocat que el resultat econòmic patrimonial siga de pèrdues per valor de 4.543,2 milions.

El Compte General de la Generalitat mostra així un increment de les pèrdues de l’administració en 1.461 milions d’euros respecte a l’anterior exercici, en passar de 3.082 milions d’euros en 2014 als 4.543 milions d’euros de 2015.