La nova web ha sigut dissenyada perquè els usuaris troben més informació i més fàcilment accedint a http://participaciociutadana.castello.es La web permet accedir a informació com el muntant econòmic destinat a pressupostos participatius, quins projectes han sigut finalment triats i en quina fase d’execució del projecte es troba en tot moment. A més, una vegada finalitzada l’obra es podrà veure una foto comparativa amb l’abans i el després.

Ali Brancal l’ha presentat com “fruit del treball conjunt entre la unitat de participació, el departament de sistemes informàtics i em comptat també amb la important ajuda d’una persona en pràctiques del Màster de Comunicació de la Universitat Jaume I, Lucía Errandonea, qui ha sigut l’ànima del projecte”.

La web “pretén ser un instrument per a facilitar la participació ciutadana. L’espai web anterior era una miqueta estàtic però des que es va oferir la possibilitat d’obrir la informació a la ciutadania ha avançat exponencialment”. Brancal també ha explicat que la nova web “tracta de donar resposta a les necessitats evidenciades per les persones que entren en la web municipal, així que s’ha organitzat la informació de manera que les persones que vulguen prendre partit de la participació ciutadana puguen trobar fàcilment les dades que la possibiliten”.

“Aquest ajuntament està fent un important esforç per a posar a la disposició de la ciutadania les dades que genera perquè aquesta puga participar de manera informada”, ha finalitzat la regidora de Participació Ciutadana.

La nova web arreplega en un mateix lloc continguts que estaven dispersos en la pàgina municipal, també permet accedir a tota la informació referent a les diferents convocatòries de subvencions que el Consistori engega anualment; a un apartat per a l’assessorament a l’hora de realitzar projectes justificatius per a aquestes subvencions; o a la Xarxa d’Espais Col·laboratius, que permet a qualsevol entitat oferir un espai perquè dos o més associacions compartisquen lloc i generen sinergies en el procés o presentar-se com a associació que cerca trobar aqueix tipus d’espais. La Xarxa d’Espais Col·laboratius permet les interrelacions entre associacions i fomenta l’enfortiment de tot el teixit associatiu.

També es pot trobar informació sobre què és la participació ciutadana, com està establida la mateixa en la ciutat o com es pot participar si encara no s’està involucrat en el model participatiu. Així com accedir al Portal Participa de consulta i opinió ciutadana o realitzar propostes a través de la Unitat de Reclamacions i Suggeriments o del Servei de Manteniment de la Ciutat. Finalment, el nou portal ofereix un altre tipus d’informació sobre formació, amb tallers per a associacions, o transparència, amb normativa i documentació específica sobre la Participació Ciutadana.