Enric Porcar va presentar aquesta prova que se celebrarà diumenge 31 de juliol, a partir de les 9.30 hores, i està organitzada per l’Escola de Natació Nados i el Club Natació Castalia Castelló. En aquesta edició la prova superarà totes les expectatives, amb prop de 400 nadadors inscrits entre les tres distàncies a recórrer (Open 2300, Promoció 800 i Gurúkids 300 metres). Aquesta xifra implica un augment de 100 nadadors pel que fa als participants de l’any passat. Paco Campos, director de l’Escola de Natació Nados explicava que “estem impressionats, ni en les millors previsions esperàvem tal afluència de participants”.

L’organització també ha destacat que “el secret d’aquesta travessia està en un recorregut espectacular, un bon avituallament, una borsa del nadador molt completa i amb dissenys molt atractius i la simpatia del voluntari, que sempre està disposat a ajudar en tot el que el nadador necessite. Finalment, li afegim un fantàstic ambient en el quiosquet de meta, SoleRototom Beach”.

A més, la travessia compta amb uns personatges que donen imatge de marca a la travessia. Al ja clàssic Supergurugú, enguany s’afig Gurugirl. A més, any a any se li dóna una temàtica a l’esdeveniment, sempre relacionat amb la conscienciació social. Si l’any passat es va fer campanya contra el Càncer de Pell, enguany es tractarà el tema de la discapacitat, coincidint amb l’obertura de la secció en el Club Natació Castalia Castelló, gràcies al programa Empren Esport de la Fundació Trinidad Alfonso, que va premiar el projecte que va presentar aquesta entitat. “Creiem que els espectacles esportius són un fantàstic aparador educatiu per a la societat. És per açò que any a any ens agrada llançar missatges que calen en la gent, que provoquen eixa reflexió que et faça arribar a casa i qüestionar-te la teua visió sobre temes que possiblement passen desapercebuts en el dia a dia. Enguany estem segurs que després de la nostra travessia molta gent mirarà a les persones amb discapacitat d’una altra manera” afirma Vicente Richart, director tècnic del C.N. Castalia Castelló.

Aquesta travessia, a més, entra dins del Circuit de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa atrau a nadadors i triatletes de molt nivell, com són els vencedors de l’any passat, Víctor Benages (triatleta de reconegut prestigi nacional) i Lidón Muñoz (internacional amb la Selecció Espanyola en el Campionat d’Europa de Natació), entre uns altres. “Molts afirmen que és una de les travessies amb més nivell de la Comunitat Valenciana, i per a nosaltres és un orgull que els millors nadadors tant de piscina com d’aigües obertes vulguen venir a batre’s en el nostre esdeveniment”, ens comenta Paco Valls, President del Club Natació Castalia Castelló.